Omdat veel mensen regelmatig met goedbedoelde tips over goedkopere hostingproviders komen, het volgende...
We weten dat er veel goedkopere providers zijn, maar alles heeft zijn prijs... de meeste van die providers staan niet toe dat je met eigen scripts werkt (de hele site drijft op eigen scripts), zodat je ontzettend beperkt wordt in je mogelijkheden (zéker als het op de weergave van Japanse tekens aankomt - een van de redenen waarom we wel eigen scripts móeten schrijven). Anderen kunnen geen uptime van 99% garanderen, zodat de site constant down ligt, en weer anderen staan wel alles toe maar laten je de server met 100 anderen delen, zodat het forum niet meer vooruit is te branden.
Dat geldt meestal zelfs voor de provider van jouw site die al jarenlang heel snel draait. Hoewel we begrijpen dat je heel erg tevreden bent over je eigen provider, wordt het verhaal al snel anders als je site een kleine duizend bezoekers trekt die op het forum gaan hameren, foto's gaan up- en downloaden, audiobestanden gaan beluisteren en de volledige site gaan doorzoeken op het woordje "de".
Na jarenlang steeds weer opnieuw op onze bek te zijn gegaan bij talloze providers die het beter en goedkoper konden, hebben we nu voor zekerheid gekozen. Inderdaad zit daar een prijskaartje aan vast, maar sinds december 2008 is de site nog geen seconde uit de lucht geweest.
Dat wil niet zeggen dat andere goedkopere providers het niet net zo goed kunnen; wij nemen het risico alleen niet meer, want het overschakelen naar een ander kost heel veel rompslomp. Dan heb ik het niet alleen over alle formulieren die moeten worden ingevuld, maar ook over alle scripts op de site die moeten worden aangepast. Alleen dat laatste kan al dagen zo niet weken werk zijn, afhankelijk van de mate waarin de provider ondersteuning biedt voor bepaalde omgevingsvariabelen en versies van PHP en MySQL (als je niet weet wat dat is, begrijp je wellicht dat er achter een beetje site al snel meer techniek zit dan je denkt en dat het probleem dus ook niet zo eenvoudig is als het lijkt).
Als dan vervolgens proefondervindelijk blijkt dat die goedkopere provider toch niet zo goed was, kun je opnieuw die hele molen door, maar dan andersom. Ondertussen is de site dan een week of twee - als het niet meer is - volledig onbereikbaar geweest.
Hopelijk verklaart dit waarom we voor onze huidige provider hebben gekozen.
Dit verhaal staat hier trouwens niet om zielig te doen, maar puur omdat dit een vraag is die we regelmatig van onze bezoekers krijgen (die - nogmaals met alle respect - zelf een vaak iets minder veeleisendere site hebben).
Smaakt dit naar meer? Japans leer je het beste "offline" op onze taalschool in Leiden. Daar kunnen we je tot een veel hoger niveau brengen en veel meer begeleiden. Klik hier voor meer informatie!
Vragen en reacties
21-09-2010, 22:53
Dit onderwerp heeft 0 abonnees
Dit onderwerp heeft 0 abonnees
Dit artikel heeft 1 reactie. Dit is reactiepagina 1 van 1.
Hallo gast, alleen geregistreerde en ingelogde gebruikers kunnen op dit artikel reageren. Log in of registreer.
Mis je bepaalde functionaliteit? Reageer en laat het ons weten. We hebben alles zelf geprogrammeerd, dus we kunnen het ook zelf aanpassen.
04-10-2010, 20:43 | Bart (52 reacties) Citeren |
Ah ja daar was ik inderdaad wel benieuwd naar. Ik heb het niet gevraagd maar toch leek mij €1445.92 best veel. Maar ik snap wat jullie bedoelen, en ben dus erg blij dat hier voor een hele goede provider is gekozen. Zodat ik op ieder moment van de dag naar de site kan gaan
ja wat ben ik een toch een slijmbal Maar het is wel waar :) Misschien maak ik wel een donatie, ik wil ook zo'n cool yen teken voor mijn naam |