『ナゾナゾの時間です!』

Ingelogd als Gast

Endo    (465 reacties)

Dit onderwerp is al meer dan een jaar oud. Controleer of deze informatie nog wel actueel is! Klik eventueel hier om naar de landingspagina te gaan.



☆☆☆De officiele "ナゾ" game thread!☆☆☆

……………………………♠♥♣♦……………………………
Een van de dingen die je kan doen om je Japans op te krikken is puzzels te doen in het Japans. Aangezien ik 「レイトン教授」series 大好きで、bij deze, de officiele ナゾ-thread!

Dus iedereen die een leuke ナゾ weet, どうぞ。
……………………………♠♥♣♦……………………………

Vragen en reacties

08-09-2010, 14:08

Dit onderwerp heeft 0 abonnees

Dit artikel heeft 3 reacties. Dit is reactiepagina 1 van 1.

Hallo gast, alleen geregistreerde en ingelogde gebruikers kunnen op dit artikel reageren. Log in of registreer.



Mis je bepaalde functionaliteit? Reageer en laat het ons weten. We hebben alles zelf geprogrammeerd, dus we kunnen het ook zelf aanpassen.



09-10-2010, 01:29 Bart (52 reacties)
Citeren
Het is gewoon te moeilijk :P, ik denk niet dat veel mensen enig idee hebben wat er staat laat staan dat ze ze op kunnen lossen. Maar ik post toch maar even want misschien komt het dan onder de aandacht van de wat verder gevorderden ik ben wel benieuwd wat de antwoorden zijn (na ze door de vertaalmachine te gooien krijg je wel een idee van de vraag)
08-10-2010, 21:40  Endo (465 reacties)
Citeren
↑人気ない?↑
08-09-2010, 14:16  Endo (465 reacties)
Citeren
❶【遠くから来た物】
博物館のある職員が展示品を手に取り、
「これはこの博物館の中で最も遠い場所から来た物で、その距離ははかり知らないのだ!」
とお客さんたちに、自慢げに話していた。それは人が作ったものでもなく、探すのは難しいが地球上のどこででも見つかる可能性はある。彼は一体何を持っているのだろう?
☆ひらがな4文字で答えてほしい。_ _ _ _
(超簡単!)

❷【果物を持つ人】
町で会った4人が立ち話をするために持っていた果物を足元の置いた。とたんに、グレープフルーツを持っていた人とメロンを持っていた人が走り出した。でも、バナナを持っていた人とブドウを持っていた人は、その場で呆然と見ていたという。
☆彼らが立ち話をしようとした場所をひらがなで4文字までで答えてほしい。_ _ _ _

❸【紙で育つ】
それは最初、指先ほどの大きさだった。しかし私が紙を与えると、それはみるみるうちに大きく育っていた。怖くなった私が何も与えないでいると次第に小さくなっていき、やがてその姿を消してしまい、二度と現れることはなかった。私が何を育てていたのかわかるかい?
☆ひらがなで1文字で答えてごらん。_

❹【本日のおすすめ】
本日のお買い得品はこれさ。

『山がアリ地獄になったとき、
新しい山は高くなっていく。
全てはガラスの向こうの出来事』

何だかわかったら、
更に半額で売ってあげるよ。
☆ひらがな5文字で答えられるかな。_ _ _ _ _
(ik was zo blij dat ik deze ook zelf kon oplossen! )

❺【半分しゃべる男】
Aさん、Bさん、Cさんの3人は、このところよく仕事を話している。Cさんは決しておしゃべりな性格ではないのだが、3人で話をしているときは、いつも全体の約半分をCさんが話している。これはCさんの職業のせいなのだが、いったいどんな仕事だろう?
☆ひらがなで4文字で答えてほしい。_ _ _ _
(speciaal voor Loek )

【レイトン教授「魔神の笛」】より

Nieuw forumonderwerp


Officieel gelicenseerd door 3A Corporation, de makers van Minna no Nihongo: de hoogst aangeschreven leermethode voor de Japanse taal.

Leer Japans met Loek van Kooten, drs. Japanologie, en zijn vrouw Rumi Tasaki, native Japanse met afstudeerrichting Engelstalige literatuur. Zowel Loek als Rumi zijn al 29 jaar fulltimevertaler Japans. Onze klanten: link.
Discord

Programma vandaag

Er is geen les vandaag.

Leerlingen uit andere klassen mogen normaliter altijd gratis aanschuiven!

Co2-concentratie lokaal (COVID)

417

Woord van de dag

上層部
Jōsōbu
Hogere rang, hoogste echelon, opperbevel (0)

上層部じょうそうぶかんがえてくれるのはかったが、かんがいたアイデアがかならずしもいとはかぎらなかった。
En natuurlijk had het opperbevel altijd ideeën, maar die waren niet allemaal goed.

Ons woordenboek bevat momenteel 28.026 woorden

Kanji van de dag

kwaad, letsel

Samengesteld ideogram. Bestaat uit [宀 (deksel) + 口 of 古 (hoofd)」 en beeldt het stoppen van voortgang uit door iets te bedekken en te hinderen.

Japanse kinderen leren dit teken in groep 6. Je moet dit teken kennen op JLPT-niveau 3.

Vraag van de dag

説明せつめいだけではわかりにくいから、①れいげてくれませんか。



解決かいけつ想像そうぞう現在げんざい会見かいけん理想りそうなか具体的ぐたいてき・イメージ

Uit hoofdstuk CH6

Onze database bevat momenteel 4774 vragen

Quiz: Hoe goed is jouw Japans?



>> Archief <<


Over ons | Privacybeleid | Mail ons (LEES DIT EERST!) | Bel ons: 06-108 95 993 (UITSLUITEND voor proeflessen of calamiteiten) | ©2008-2024 Akebono Translation Service